POLITYKA PRYWATNOŚCI

DEFINICJE


1) Polityka:

Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Ewa Ozimek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą EWA OZIMEK „EPO-TRANS-SERWIS” z siedzibą przy ul. Granicznej 5, 43-100 Tychy, posługująca się numerem NIP 646-00-14-076, adres e-mail: bok@epo-serwis.pl , zwana dalej Administratorem.

2) Administrator,

EPO-TRANS SERWIS mgr Ewa Ozimek z siedzibą w Tychach 43-100, ul. Graniczna 5

3) Dane osobowe:

informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą). Osoba fizyczna możliwa do zidentyfikowania to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

4) RODO:

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

5) Osoba, której dane dotyczą, podmiot danych, osoba:

każda osoba fizyczna, której dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w związku z prowadzona przez niego działalnością.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ ADMINISTRATORA

Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z RODO.

Administrator stosuje się do zasady zapewnienia transparentności (przejrzystości) przetwarzania danych osobowych. Osoby których dane dotyczą są informowane o przetwarzaniu danych w momencie ich zbierania. Klauzule informacyjne określające zasady przetwarzania danych osobowych stanowią załącznik do niniejszej Polityki.

Administrator respektuje zasadę minimalizacji danych osobowych. Dane zbierane są w zakresie niezbędnym do danego celu przetwarzania oraz przetwarzane tylko przez wymagany i uzasadniony okres retencji. Administrator w każdym przypadku (w poszczególnych klauzulach informacyjnych) informuje osoby, których dane dotyczą o dobrowolności lub wymogu podania danych osobowych.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

Obowiązujące w Epo-Trans Serwis procedury zapewniają odpowiedni poziom poufności oraz integralności przetwarzanych danych. Do danych osobowych maja dostęp tylko osoby zapoznane z przepisami i posiadające stosowne upoważnienia.

Administrator stosuje odpowiednie rozwiązania organizacyjne i techniczne zapewniające odpowiedni poziom bezpieczeństwa, integralność i poufność przetwarzanych przez niego danych osobowych.

ODBIORCY DANYCH

Dane mogą być przekazywane podmiotom wchodzącym w skład Grupy Epo-Trans oraz zaufanym odbiorcom, takim jak dostawcy usług IT, księgowych, agencje marketingowe, kancelarie prawne czy windykacyjne (którzy świadczą usługi dla Epo-Trans Serwis), oraz podmiotą uprawnionym do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

Administrator podejmuje niezbędne kroki przy wyborze podmiotów przetwarzających i korzysta tylko z dostawców gwarantujących odpowiedni poziom bezpieczeństwa przetwarzanych danych.

TRANSFER DANYCH POZA EOG

Nie przekazujemy danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.


ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE DANYCH

Nie stosujemy operacji, w ramach których dochodziłoby do zautomatyzowanego podejmowania decyzji wywołujących po stronie ich adresatów skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nich wpływających.

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

Osobom, których dane dotyczą, przysługują w uzasadnionych przypadkach następujące prawa:

  1. Prawo do informacji o przetwarzaniu danych,
  2. Prawo uzyskania kopii danych,
  3. Prawo do sprostowania,
  4. Prawo do usunięcia danych,
  5. Prawo do ograniczenia przetwarzania.
  6. Prawo do przenoszenia danych.
  7. Prawo do wycofania zgody.
  8. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO.

W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


Zgłaszanie żądań związanych z realizacją praw podmiotów danych może następować za pomocą następujących kanałów kontaktowych podanych poniżej.


Odpowiedź na zgłoszenia powinna być udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator informuje wnioskodawcę o przyczynach takiego przedłużenia



KONTAKT Z ADMINISTRATOREM W SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z administratorem danych:

  • drogą mailową na adres: k.gru@epo-serwis.pl
  • korespondencyjnie na adres: ul. Graniczna 5, 43-100 Tychy (z dopiskiem „ochrona danych osobowych”).

KLAUZULE INFORMACYJNE

Informacje dotyczące okoliczności przetwarzania danych osobowych dla poszczególnych kategorii osób stanowią załączniki do niniejszej Polityki.

POLITYKA PRYWATNOŚCI DLA UŻYTKOWNIKÓW STRONY INTERNETOWEJ

Polityka prywatności dla użytkowników strony internetowej Ewa Ozimek EPO-TRANS-SERWIS


I Dane Administratora Danych Osobowych

Uprzejmie informujemy, że administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Ewa Ozimek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą EWA OZIMEK „EPO-TRANS-SERWIS” z siedzibą przy ul. Granicznej 5, 43-100 Tychy, posługująca się numerem NIP 646-00-14-076, adres e-mail: bok@epo-serwis.pl , zwana dalej Administratorem.

II Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Administrator może przetwarzać Pana/Pani dane osobowe pozyskane przy użyciu niniejszej strony — w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem. Poniżej znajdzie Pan/Pani wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi.

W celu skontaktowania się z Panem/Panią w sprawie opisanej w formularzu, który jest zamieszczony na naszej stronie internetowej, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię

  • adres e-mail,

  • Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody.

    W celu archiwalnym i dowodowym przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • imię,

  • adres e-mail,

  • — na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów o znaczeniu prawnym. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest posiadanie danych osobowych, które pozwolą dowieść pewnych faktów związanych z kontaktowaniem się przez Pana/Panią z Administratorem);

    W celu analitycznym, tj. badania i analizowania aktywności na stronie internetowej należącej do Administratora, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • data i godzina odwiedzin strony,

  • rodzaj systemu operacyjnego,

  • przybliżona lokalizacja,

  • rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony,

  • czas spędzony na stronie,

  • odwiedzone podstrony.

  • Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest poznanie aktywności użytkowników na stronie internetowej);

    W celu wykorzystywania cookies na stronie internetowej przetwarzamy takie informacje tekstowe (cookies zostaną opisane w odrębnym punkcie). Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (przy pierwszym wejściu na stronę internetową pojawia się zapytanie o zgodę na wykorzystanie cookies);

    W celu administrowania stroną internetową przetwarzamy takie dane osobowe, jak:

  • adres IP,

  • data i czas serwera,

  • informacje o przeglądarce internetowej,

  • informacje o systemie operacyjnym

  • — dane te są zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, przy każdorazowym korzystaniu ze strony należącej do Administratora. Administrowanie stroną internetową bez użycia serwera i bez tego automatycznego zapisu nie byłoby możliwe. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Administratora jest administrowanie stroną internetową).

    III Cookies

    1. Administrator na swojej stronie internetowej, podobnie jak inne podmioty, wykorzystuje tzw. cookies, czyli krótkie informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu użytkownika. Mogą być one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Facebooka, Google’a).

    2. Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, najczęściej przydatnych, które postaramy się opisać poniżej (jeżeli informacje są niewystarczające, prosimy o kontakt):
      • zapewnianie bezpieczeństwa — pliki cookies służą do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;

      • wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie. Dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się na stronie internetowej i poszczególnych podstronach;

      • stan sesji — w plikach cookies często są zapisywane informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej wyświetlają. Umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;

      • tworzenie statystyk — pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia Google’a, takie jak Google Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania witryny pikselowy Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci;

      • korzystanie z funkcji społecznościowych — na stronie internetowej posiadamy tzw. pixel Facebooka, który umożliwia polubienie naszego fanpage’a w tym serwisie podczas korzystania z witryny. Jednak aby to było możliwe, musimy korzystać z plików cookies dostarczanych przez Facebooka.

    3. Pana/Pani przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w Pana/Pani urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie cookies. Jeżeli jednak nie życzy Pan/Pani sobie wykorzystania cookies przy przeglądaniu strony internetowej, można zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić w dowolnej chwili.

    4. Szanując autonomię wszystkich osób korzystających ze strony internetowej, czujemy się jednak w obowiązku uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności, ograniczeń w polubieniu strony na Facebooku etc.

    IV Prawo wycofania zgody

    1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, w każdej chwili może Pan/Pani tę zgodę cofnąć — wedle własnego uznania.

    2. Jeżeli chciałby/chciałaby Pan/Pani cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy wysłać maila bezpośrednio Administratorowi na adres bok@epo-serwis.pl

    3. Jeżeli przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych odbywało się na podstawie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Pana/Pani dane osobowe i jej odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

    V Wymóg podania danych osobowych

    1. Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy od Pana/Pani decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Pana/Pani oczekiwania w zakresie korzystania ze strony internetowej.

    2. Aby móc się skontaktować z Panem/Panią w sprawie opisanej w formularzu kontaktowym, konieczne jest podanie przez Pana/Panią imienia oraz adresu e-mail — bez tego nie jesteśmy w stanie nawiązać kontaktu.

    VI Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

    Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie. Treść zapytania, która jest przesyłana za pośrednictwem formularza kontaktowego, nie podlega w żaden sposób ocenie przez system informatyczny.

    VII Odbiorcy danych osobowych

    1. Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby, przekazujemy Pana/Pani dane osobowe współpracującym z nami prawnikom czy firmie hostingowej.

    2. Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać Pana/Pani dane osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby niechcący nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.

    VIII Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich

    Uprzejmie informujemy, że Pana/Pani dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

    IX Okres przetwarzania danych osobowych

    1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Pana/Pani danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Pana/Pani dane osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.

    2. Odnośnie poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych, uprzejmie informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:

      • do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;

      • do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 2 lata — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych;

      • do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak nie dłużej niż przez 2 lata — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych, wykorzystania cookies i administrowania stroną internetową;

    3. Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdych przekazanych danych wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem. Oczywiście, w przypadku skorzystania przez Pana/Panią z prawa do zapomnienia takie sytuacje są rozpatrywane indywidualnie.

    X Uprawnienia podmiotów danych

    1. Uprzejmie informujemy, że posiada Pan/Pani prawo do:

      • dostępu do swoich danych osobowych;

      • sprostowania danych osobowych;

      • usunięcia danych osobowych;

      • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

      • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;

      • przenoszenia danych osobowych.

    2. Szanujemy Pana/Pani prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym stopniu.

    3. Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić Panu/Pani ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa uwzględnienia żądania jest konieczna.

    4. Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych (zostały one wymienione w punkcie II) w związku z Pana/Pani szczególną sytuacją. Musi Pan/Pani jednak pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:

      • istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Pana/Pani interesów, praw i wolności lub

      • istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

    5. Swoje uprawnienia może Pan/Pani zrealizować poprzez wysłanie maila bezpośrednio Spółce na adres bok@epo-serwis.pl.

    XI Prawo do wniesienia skargi

    Jeżeli uważa Pan/Pani, że Pana/Pani dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może Pan/Pani wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    XII Postanowienia końcowe

    1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.

    2. O wszelkich zmianach wprowadzonych do niniejszej Polityki prywatności zostanie Pan/Pani powiadomiony/powiadomiona drogą e-mailową.

    3. Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 25 maja 2018 r.